Friday, June 25, 2010

Serangan Israel Ke Atas Kapal Konvoi Misi Kemanusian Gaza

Assalamualaikum wbt.Salam sejahtera,salam keamanan dan salam keinsafan.

بســــــم الله الرحمن الرحيم

Allah berfirman:

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)". Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemauan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.


Alhamdulillah, hari ini aku telah menghadiri ceramah berkenaan dengan isu serangan keatas konvoi misi kemanusian ke Gaza baru-baru ini yang disampaikan oleh Tuan Ammar Mohd Zain,Pengurus Aqsa Syarif,WP. Ceramah ini diadakan sempena minggu memperingati Gaza yang di anjurkan oleh MPP USIM dan SPMM. Ceramah yang disampaikan begitu santai dan menarik. Banyak input telah di kongsikan oleh penceramah.

Mendengar bait-bait ucapan penceramah yang begitu semangat tadi telah menaikkan semangat aku.Oleh itu, aku ingin berkongsi serba sedikit tentang apa yang diperkatakan oleh penceramah tadi. Walaupun isu ini telah hampir 3 minggu berlalu,namun ia masih hangat diperkatakan. Ia telah membuka mata seluruh dunia tentang kezaliman yang di lakukan olah rejim zionis.Baru-baru ini,dunia di gemparkan dengan serangan tentera Israel Laknatullah ke atas kapal Mavi Marmara yang membawa bantuan kemanusiaan ke Gaza dan sehingga mengorbankan nyawa.

Marvi Marmara-konvoi misi kemanusian ke Gaza

Perbuatan jijik dan amat memalukan itu dilakukan oleh rejim Israel dengan mengarahkan komando tentera lautnya menyerang kapal misi kemanusiaan Lifeline for Gaza (LL4G) “MV Mavi Marmara” sehingga mengakibatkan 20 orang terbunuh dan puluhan lagi penumpang yang tidak bersenjata cedera terkena tembakan telah menzahirkan betapa kejam dan ganasnya rejim Israel yang terkutuk itu.

Komando Israel menaiki kapal..

Sebanyak 7 buah kapal telah menyertai konvoi bantuan kemanusiaan ini. Konvoi ini diketuai oleh sebuah NGO daripada Turki iaitu Insani Yardim Vakfi (IHH). Konvoi ini dilaporkan membawa kira-kira sepuluh ribu 10,000 tan barangan bantuan, seramai lebih lima ratus empat puluh (540) orang menaiki kapal Mavi Marmara, termasuk Ahli Parlimen, ahli akademik, ahli NGO petugas media, ulama’, seorang kanak-kanak berumur kurang daripada satu tahun dan juga seorang warga emas berumur lebih daripada lapan puluh tahun. Termasuk dalam rombongan tersebut juga ialah dua belas 12 orang rakyat Malaysia yang turut menjadi tawanan Yahudi Israel.

Bot Komando Tentera Israel menghampiri Kapal Misi Bantuan

Serangan dilakukan di perairan antarabangsa,satu pencabulan undang2 oleh Israel


Misi tersebut juga tidak membawa apa-apa senjata selain dari perkara yang disebut di atas. Misi tersebut hanya bertujuan untuk menghulurkan bantuan kemanusian yang di sertai oleh sukarelawaan dari pelbagai negara. Tindakan terkutuk tentera Israel yang mengepung, menyerang, dan membunuh memang tidak berperikemanusian .Tindakan tentera israel itu wajar dikutuk,wajar di kecam kerana ia jelas sekali telah melanggar undang-undang antarabangsa.


Antara barang-barang yang dibawa oleh Kapal Misi Bantuan ke Gaza


Sukarelawan ini cedera dalam serangan komando Israel

Justeru, marilah sama-sama kita menyatakan bantahan dan kutukan paling keras ke atas Israel serta bersedia untuk menyokong apa-apa tindakan yang akan disusun seterusnya bagi menangani isu ini. Akhri sekali,marilah sama-sama kita berdoa kepada Allah supaya memberikan kekuatan dan kemenangan kepada umat Islam dan menghancurkan Yahudi Laknatullah..Masyarakat dunia kecam Israel!!..

p/s: sama-sama kita membaca qunut nazilah setiap kali solat..

No comments:

Post a Comment